luni, 25 august 2014

A VEDEA FRICA DIN SPATELE JUDECĂȚII

   Dacă perseverăm cu acest proces de observare a propriilor judecăți, începem să întrebăm: “ Ce se află în spatele acestei  judecăți ? ”.  Nu trece mult timp până să înțelegem că judecata noastră nu are legătură cu celălalt, ci cu noi. Astfel că o eliberăm pe cealaltă persoană. Spunem: “Înțeleg că nu are legătură cu tine ci cu mine”. Dacă emit  judecata “este urâtă”, nu spun nimic despre acea persoana; spun doar că ”o văd ca fiind urâtă”. Dintr-un anumit motiv, trebuie să o văd ca fiind urâtă. Am putea spune la fel că: “este geloasă”, însă afirmația respectivă ar duce tot la propria persoană. Alții o pot considera frumoasă sau urâtă, dar asta nu are importanță. Contează ceea ce văd eu. Ceea ce văd spune ceva despre mine. 



    Cunoașteți afirmația:” Frumusețea se află în ochii privitorului” ? Ar putea fi modificată, la fel de simplu și corect, în: “Frumusețea și urâțenia se află în ochii privitorului”.
    Cu alte cuvinte vedem în funcție de modul cum ne percepem pe noi înșine, mai exact, “dupa cum considerăm că suntem”.
   Judecata : “este urătă”, ne spune imediat ca nu ne simțim egali. Nu ne simțim bine cu noi înșine, atunci când privim acea persoană. Dar  “a nu ne simți bine cu noi înșine” nu spune nimic despre cealaltă persoana; reprezintă propria stare emoțională.  Pesemne că nu suntem conștienți că ne simțim astfel.
   Dar când judecăm acea persoană, știm că se întâmplă ceva cu noi.  Iar atunci când ne asumăm judecata, înțelegem că problema nu este că “este urâtă”, ci că ” eu sunt urât sau neatrăgător”. Această judecată este adevărata judecată. Este o judecată pe care o fac despre mine însumi.
   Deci, pentru început, eliberez acea persoană. Spun: “Știu că nu are legătură cu tine ci cu mine”. Problema nu este ca tu ești urâtă, ci că eu gândesc că sunt urăt”.
    Cu toate acestea, asumarea judecății și eliberarea celeilalte persoane reprezintă doar prima parte a procesului. De îndată ce simt că problema este a mea, trebuie sa mă eliberez pe mine. 
    La urma urmei,  judecata “sunt urât sau nu sunt atrăgător” nu este mai adevărată decât judecata “este urâtă”. Toate judecățile sunt neadevărate și nu pot fi justificate. Acest lucru este adevărat atât în cazul judecății altora, cât și în al judecății de sine.

   
    Așadar, asta mă aduce mai aproape de adevăr. Nu este adevărat că  “sunt urât”. Ceea ce este adevărat e că “mă consider urât” sau “ mi-e teamă că alții mă vor considera urât”. Există o teamă sau un sentiment de nevrednicie ce se ascunde în spatele judecății mele.
    Prin urmare, mă eliberez și îmi transmit compasiune. Spun: “Văd că mă tem sau că mă simt lipsit de valoare. În spatele întregii judecăți a celorlalți și de sine se află acea frică de a nu fi suficient de bun și de a fi respins”.
    Acum mă apropi de rana mea. În spatele judecății mele există o rană ce are nevoie de vindecare. În spatele durerii și disconfortului se află nevoia de iubire și acceptare. Și conștientizez că trebuie să-mi ofer iubire, chiar acum. Asta face ca traiectoria judecății să ia sfârșit. Îmi anulează proiecția propriilor sentimente de nevrednicie asupra celorlalți. În schimb, mă confrunt cu aceste sentimente direct și aduc iubire parții rănite din mine.

   
  Această parte rănită poate fi copilașul de cinci ani care este rănit, pentru că Tati i-a acordat mai multă atenție surorii sale decât lui.  În general, puteți urmări aceste sentimente de lipsă de valoare înapoi către sursa lor și este, adeseori, util să identificați de unde vin, astfel încât sa fie înțelese și eliberate. Acesta este scopul lucrării de vindecare cu copilul lăuntric.
   Deocamdată, parcurgeți câți pași puteți, dar nu vă grăbiți și nu încercați să vă forțați. Dacă nu reușiți, decât să deveniți conștienți de judecățile emise, fără să vă autodepășiți pentru că le aveți, acesta este o realizare remarcabilă. Rămâneți la acestă porțiune a practicii, deocamdată, și va da roade.
   Cu cât deveniți mai pricepuți în aplicarea acestei practici, cu atât veți putea aborda mai ușor unii dintre pașii avansați.

Extras din cartea : Puterea Dragostei de Paul Ferrini

Sursa : http://scanteiadivina2014.blogspot.com.es/2014/08/a-vedea-frica-din-spatele-judecatii.html

Cu Lumină în Pace și Iubire !   
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ȚINE MINTE:

Sunt răspunzător pentru ceea ce scriu, dar nu răspund pentru ceea ce tu crezi că ai înțeles ... Nu mă crede! Cercetează, investighează și crede-te pe tine însuți.

Despre Publicitate :

Vă cer scuze pentru agresivitatea și conținutul publicității, în unele cazuri, dar este o practică generalizată în acoperirea cheltuielilor și generarea de venituri, ale hostingurilor video.


Linkuri căzute

- Wow ! ... , foarte multe linkuri video din anii 2013-2015 sunt căzute, vă cer scuze, ca rezolvare voi actualiza unele linkuri, puțin câte puțin, și voi actualiza restul postărilor importante în 2017-2018, rămâne de văzut ce-i mai convenabil pentru fiecare postare. Mulțumesc!
* Și continuă ... actualizarea linkurilor ... Nu știu cât durează ...
În funcție de timpul disponibil pentru aceasta ...

* Ultima actualizare linkuri căzute: 10.10.2019 *

*********************************************************************
* Proiectele Cunoașterea este Universală & Cunoaște și Conștientizează vor fi inaugurate în perioada 2018-2019. Acestea vor avea prioritate de atenție, energie și timp, pentru traducerile din engleză și spaniolă în română ce vor fi postate acolo. Fac ceea ce pot în armonie cu mine însumi. Mulțumesc pentru înțelegere. *
*********************************************************************